Les competències professionals dels docents és
van adquirint a través de l’acció directa, és a dir, mitjançant la pràctica
educativa. En el meu cas la meva pràctica no ha estat molt extensa però amb
aquesta i la teoria rebuda durant el que duc de
carrera, ja puc comentar quines d’elles considero que tinc i que segur
em falten encara millorar, poc a poc a partir amb la futura pràctica educativa
en els centres per ser una bona mestra.
Dit això, consider que molts dels meus
coneixements són teòrics per això, crec que unes de les meves competències
adquirida és l’autonomia en l’aprenentatge gràcies, a l’elaboració de
projectes, observacions, anàlisis, unitats didàctiques, etc realitzats en les diverses assignatures
cursades. Aquest fet, implica la capacitat de recerca de fonamentació teòrica,
metodologies o estratègies per realitzar unes propostes educatives adequades.
Referent a organitzar i animar situacions
d’aprenentatge, em consider creativa alhora d’elaborar activitats pels infants,
intentant que siguin activitats que els motivin, per tant és clau, conèixer els
interessos i motivacions dels alumnes per elaborar activitats significatives. Intent
reballar els objectius de manera lúdica i atractiva, on puguin manipular,
observar, experimentar, comprovar, investigar en fi, on ells siguin els propis
protagonistes dels seus aprenentatges.
Una altre de les competències que hem treballat
força durant la carrera i que he adquirit, és treballar en equip. M’agrada treballar
de manera conjunta, ajuda a conèixer i veure diferents punts de vista, a saber
escoltar i respectar,a aprendre dels companys i compartir coneixements, dubtes,
curiositats,etc. És una competència molt important per la nostra futura tasca,
ja que els mestres han de treballar en equip en tot moment per una bona
intervenció educativa tant, amb l’equip docent com no docent, famílies, equip
de suport, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada